14 tactici pentru o recrutare eficienta - partea a II-a

8. Pregateste-ti o lista cu intrebari pentru preselectie (pre-screening).

Intrebarile de preselectie au o dubla menire: de a elimina devreme din ecuatie candidatul nepotrivit (de aceea se mai numesc in literatura de specialitate intrebari de tip knock-out), dar si de a preveni riscul ignorarii accidentale a candidatilor de exceptie. Ele vor precede interviul fata in fata, regasindu-se cele mai adesea intr-un chestionar postat pe site-ul de cariere sau in interviul telefonic/video. Exemple de intrebari pre-secreening:
• Unde ai vazut anuntul nostru de angajare?
• La ce alte joburi/companii ai mai aplicat in ultima vreme?
• Cand ai putea incepe lucrul?
• Care sunt punctele tale forte? Dar cele slabe?
• In ce gen de sarcini excelezi? Ce abilitati/calificari speciale ai?
• Ne-ai putea oferi un exemplu de cel mai bun proiect realizat (mostra de text, web design etc)/un link catre portofoliul tau?
• Ce te motiveaza cel mai mult?
• Ce tip de manager preferi?

9. Foloseste interviul video.

Peste 60% dintre managerii de resurse umane din SUA utilizeaza aceasta forma de recrutare. Video-interviul iti economiseste timp, bani, efort, te ajuta sa previi deciziile de angajare mai putin inspirate si sa intri in legatura cu talentele competitive din lumea-ntreaga. Mediul video pune in evidenta calitati ale candidatilor precum spontaneitatea, creativitatea, abilitatile de prezentare, comunicare, motivatia si pasiunea.

10. Include informatii despre joburi in produsele tale.

Te-ai gandit vreodata sa-ti transformi clientii in candidati si apoi in angajati? Clientii fac parte, pana la urma, din categoria candidati pasivi – in plus, sunt multi si multumiti, nu-i asa, de produsele si serviciile tale. Ei bine, in decembrie 2011, IKEA a venit cu una dintre cele mai stralucite idei de campanie de recrutare pentru nou-inauguratul sau megastore din Australia. Cand clientii au deschis pachetele plate, surpriza: inauntru au gasit „instructiuni de cariera” pentru „asamblarea viitorului” lor – instructiunile de cariera reprezentand descrieri ale posturilor scoase la concurs pentru noul magazin. Rezultatul: 4 285 de aplicatii de calitate convertite in 280 de angajari.

11. Vaneaza talentele concurentei.

Recrutorul aflat in ipostaza de client interactioneaza, fireste, cu reprezentanti ai serviciului de relatii cu clientii din diverse companii. Ti-a trecut prin minte ca ai putea folosi astfel de interactiuni in scopuri de headhunting? Daca unul dintre asistenti ti-a rezolvat o situatie cu abilitate si promptitudine, atunci el ar putea deveni un bun candidat pentru propriile tale pozitii disponibile pe viitor. Sondeaza terenul si „spioneaza” talentele, cu diplomatie insa si atentie la eventualele clauze de neconcurenta din contractul de munca al acelui angajat.

12. Lanseaza un concurs pentru rezolvarea unei probleme de afaceri.

Un hackathon sau un Open Innovation Challenge. Te confrunti cu o problema de business si ai nevoie de o rezolvare rapida si ingenioasa? Lanseaza provocarea public – desigur, cu conditia ca respectiva chestiune sa nu constituie un secret fata de concurenta. Ofera premii tangibile si relevante pentru brandul tau de angajator si stabileste relatii cu cei care au potentialul de a deveni intraprenori in organizatia ta. E o sansa acordata unor profesionisti valorosi care poate intr-un cadru clasic de interviu nu ar fi reusit sa-si puna in lumina geniul.

13. Atrage potentiali candidati prin joc.

„Gamification” este azi numele jocului atat in recrutare, cat si in programele de dezvoltare a angajatilor. Companii renumite precum Google, Marriott, Deloitte, Aetna si chiar Departamentul Apararii al SUA utilizeaza cu succes jocurile video pentru a atrage si pentru a motiva cat mai multi candidati. Jocul are virtutea de a metamorfoza traditionalul proces de recrutare uneori prea tehnic si fastidios intr-un divertisment care deopotriva destinde si stimuleaza, trezind spiritul competitiv si angajamentul. Prin caracterul sau inedit si interactiv, jocul devine o emblema a brandului si un diferentiator fata de concurenta.

14. Lasa-ti candidatii sa interactioneze cu angajatii.

Vrei sa testezi compatibilitatea culturala a angajatului? O idee ar fi sa-l inviti sa petreaca putin timp (un sfert de ora) in compania echipei tale – dupa interviu, intr-un context informal, cel mai nimerit in pauza de pranz. Nu te feri de abordarile atipice in recrutare, caci ele au cel mai mare potential de a-i scoate pe candidati din zona lor de confort.

Mai multe informatii si trucuri de-ale recrutarii te asteapta in curand la cursul Pas cu pas in recrutarea eficienta – program de formare profesional acreditat ANC. 

Surse:
iCIMS, 16 HR tips for 2016 is the leading provider of Applicant Tracking Systems and Recruiting Software.
LIGHTS, CAMERA, ACTION! Survey: Six in 10 Companies Conduct Video Job Interview, articol postat pe http://officeteam.rhi.mediaroom.com/ pe 30 august 2012

Autor: Simona Banica

2018-03-12T13:58:34+00:00